Over 30 år med Lysaksjonen på Munkerud skole

Kunnskapstrappen

Scenen var klar og ryddet. Mikrofon slått på. Et stearinlys blunket fra lerretet. Og sjettetrinn loset oss gjennom årets kickoff-samling før høstens Lysaksjon, den 30. i rekken. Våre blide 2. trinnselever bar inn lys og flagg fra alle de nasjoner som Lysaksjonen tidligere har støttet. Også i år tar Lysaksjonen utgangspunkt i TV-aksjonen, og temaet er utdanning for barn i land som ikke er like heldig stilt som Norge. Munkerud skole har valgt Pakistan, der bare litt over 60% av barna får et godt skoletilbud – og bare 34% av jentene! Elevrådet var klare i sin anbefaling: dette må vi bidra til å endre. Elevene er alt i gang med å lage produkter for salg på selve Lysaksjonskvelden, og gleder seg veldig. Derfor gjenstår det bare å si: Velkommen til Lysaksjon på Munkerud onsdag 29. november!