GULLGUTTA

seier

-Dette er helt vilt. Så utrolig moro, sier matchvinneren Daniel etter golden goal-målet i første ekstraomgang.

Et knallskudd sisteskansen til Kringsjå ikke var i nærheten av – fikk den største pokalen hjem til Munkerud skole.

Det er der den hører hjemme. Nå vil den stå i glassmonteret på Munkerud i all fremtid.

Og for en kamp vi ble vitne til.

Kriging, svetting, fighting og full innsats av samtlige på banen.

-Kringsjå var gode. De hadde spillere som hadde spilt fotball før. Vi ble tidvis kjørt i førsteomgang, sier trener Jonna Sæther.

Og legger til:

-Men vi kom kraftig tilbake.

Munkerud skole tok oppskriftsmessig ledelsen etter få minutter, men mistet mer og mer initiativ utover kampen. Kringsjå-gutta utliknet til 1-1 og tok etter hvert ledelsen 1-2.

«Helt Kongle»-gjengen svarte ikke før det bare gjensto ett lite minutt. Sander klinket til på frispark fra midtbanen. Ballen la seg i en perfekt bua over Kringsjå-keeperen.

-Sjuuuuuuuk følelse jeg fikk da den ballen gikk i mål. Nydelig av Sander, sier treneren.

-Alle spillerne på dette laget kan være stolte av hva de fikk til i dag. Jeg vil takke alle for en strålende turnering. De har vært eksemplariske på reise og under kampene.

Vi gratulerer GULLGUTTA fra Munkerud.

Kampfakta:

Munkerud-Kringsjå 3-2 e.e.o. (1-2) Mål: 1-0 Daniel, 2-2 Sander, 3-2.

Kampen:    Toppklasse! Munkerud er skolemestere.

Utegående reporter: Knut klinket til med historisk livestream av finalen. Han leverer på et så høyt nivå et Davy Wathne har prøvd å få tak i dette kommentator-talentet. Vi takker Knut for en skikkelig god innsats. Det går rykter om at hele 600 unike brukere var innom den direktesendte finalen. Terningkast 6.

Andreas Bu: Sisteskansen har god kontroll. Flotte redninger.
Herman: Står en omgang i mål. Vakre tigersprang.
Jakob: God innsats. Jobber hardt på banen.
Magnus: Trøkker tili duellene. Bra match!
Ludvig: Spiller en del kant. Fine løp i bakrommet.
Casper: Gjør alt riktig i finalen. Dunker til i duellene. Viktig bak.
Sander: Blir større og større utover kampen. Topper det hele med vakkert mål fra midtbanen.
Andreas: Jobber utrettelig på kanten. En veldig fin kamp!
Kristian: Sleit med strekk. Men kapteinen gjør en meget god kamp når han er på banen.
Edvard: Jobber og jobber. Får betalt. Fine pasninger.
Daniel: BB Blir passet godt på av Kringsjå-forsvaret. Går seg tidvis litt fast, men viser utover andreomgang kvalitetene sine. Matchvinner!
Patrick: God bak. Er på og kommer foran og bryter i dueller. Nydelig.