Mattedagen 2018

Tall

Denne uka har det vært regning og matematikk som har stått i sentrum for alle klasser og egentlig alle fag. Elevene har støtt på grubliser i skolegården hvert storefri, og godteriglasset har gått fra klasserom til klasserom: klassen som tipper nærmest får beholde glasset!

De eldste trinnene har dessuten konkurrert seg fram for å finne finalister til årets gangemesterskap (med finale mandag 12. februar). Må den beste vinne.

Selve mattedagen var på torsdag 8. februar. Da sydet alle ganger, saler og rom av aktivitet. Mange trinn var blandet i forskjellige grupper, timeplanen var oppløst, og aktivitet sto i sentrum.
Og oppgavene var mange: Sett dinosaurene i rekkefølge etter høyde. Tegn rommet ditt i målestokk 1:10. Mål høyden din ved hjelp av en flaske. Hvor lang er gangen, gjett og finn ut! Stasjonsgrubling i gymsalen. Regn i snø i skolegården. Og mye mer!

800 elever koste seg, og erfarte at læring og matematikk er gøy!